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研究報告(オペラ/音楽劇のキーワーズ)
現代の新しいオペラ/音楽劇と新演出
概要
今世紀になって欧州および北米において上演された新しいオペラ/音楽劇を紹介するとともに、新演出について検討する。もってオペラというメディアの変容に関し考察を試みたい。
報告者プロフィール
早稲田大学政治経済学術院教授、早稲田大学総合研究機構オペラ/音楽劇研究所長。専門:オペラ/音楽劇研究、ドイツ語圏文化。共著『オペラ/音楽劇研究の現在―創造と伝播のダイナミズム』(2021年)、共著『キーワードで読むオペラ/音楽劇研究ハンドブック』(2017年)、論文『イングマール・ベルイマンによる《魔笛》の映画化』(2015年)、「翻訳:アンドレア・ゴットダン著『ワーグナーとその時代の造形芸術』」(2019年)など。
※プロフィールは発表当時のものです
開催記録
Research Report (Keywords for Opera and Music Theatre)
New Opera and Music Theatre in the Present and New Directions
Abstract
This project introduces new opera and music theater staged in Europe and North America in this century, and it examines new directions there. In this way, it tries to consider how the operatic medium has been transformed.
Profile of Presenter
Professor at Waseda University, School of Political Science and Economics. Director of the Institute for Research in Opera and Music Theatre, Comprehensive Research Organization at Waseda University. Special research fields: opera and music theatre and culture in the countries of the German language. Professor Ogino is coauthor of Opera and Music Studies Today – Dynamism of Creation and Spreading (2021) and Handbook for Opera and Music Theatre Studies – Reading Keywords (2017). He is the author of “Ingmar Bergmans Verfilmung der ‘Zauberflöte’” (2015) and the translator of “Wagner und die bildende Kunst seiner Zeit” by Andrea Gottdang (2019).
*As at the date of meeting